Elmedin Voloder, direktor “Autocesta FBiH”: Za tri godine autoputem od Sarajeva do Save

Napustivši praksu izgradnje kratkih dionica i ugovarajući poslove za funkcionalne dionice “od petlje do petlje”, JP “Autoceste FBiH” značajno je ubrzalo izgradnju autoputa na Koridoru 5C, s ciljem da on bude završen do kraja 2028. godine. Prema riječima direktora Elmedina Volodera, do polovine 2026. godine sjeverni dio Koridora, od Sarajeva do Save, trebao bi biti u potpunosti izgrađen.

– Intenzitet izvođenja radova u posljednje nepune dvije godine je pojačan. Trenutno je u izgradnji 60 kilometara autoceste i rade se neki od najzahtjevnijih objekata tunela i mostova – kazao je Voloder.

Gdje se radi

Radovi su u toku od petlje Zenica sjever do Žepča (20 km), kao i od entitetske crte prema Tešnju i od Tešnja do južnog dijela Maglaja (30 km). Do sredine aprila bit će pokrenuta tenderska procedura za izgradnju posljednje dionice na sjeveru, od Maglaja do Žepča (12 km), pa će početkom jeseni kompletan ovaj dio Koridora biti u izgradnji.

– Na južnom dijelu, od Ivana do Konjica, te od Konjica do tunela Prenj i do tunela Prenj do petlje Mostar sjever u toku je izrada glavnog projekta koji finansira EU. Ova godina će biti veoma dinamična na jugu. Na prvom mjestu je tunel Prenj, kao najzahtjevniji projekt na cijelom Koridoru 5C. Tunel Prenj će biti dug 10,45 kilometara i bit će deveti najduži cestovni tunel u Evropi, 30. u svijetu i prvi tunel u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara. Ozbiljno se pripremamo za početak njegove izgradnje u ovoj godini – istakao je Voloder.

Elmedin Voloder - Avaz
Elmedin Voloder, direktor "Autocesta FBiH": Za tri godine autoputem od Sarajeva do Save

Voloder: Došlo do ekspanzije. Autoceste FBiH

Najavljuje da će ubrzo biti otvorena gradilišta dionica Mostar sjever – Mostar jug i tunel Kvanj – Buna, ukupne dužine 19,4 kilometra. Ove godine bit će završena i izgradnja dionice Počitelj – Zvirovići (11 km).

– To uključuje i most Počitelj, jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Uz tunel Prenj, most preko Neretve predstavlja najzahtjevniji objekt na Koridoru – pojasnio je Voloder.

Zadovoljan rezultatima

Zadovoljan je rezultatima i kaže da je u FBiH došlo do ekspanzije izgradnje cestovne infrastrukture.

– U proteklom periodu pripremili smo realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru 5C za novih 85 kilometara i investicijama od gotovo četiri milijarde KM. Već su potpisana dva ugovora za realizaciju vrijedna više od milijardu KM, dok se potpis ostalih ugovora priprema do kraja trećeg kvartala ove godine. Napravili smo veliki posao u reorganizaciji nabavki. Ranije su tenderske procedure trajale u prosjeku po 18 mjeseci, a sada postupak dodjele ugovora traje do osam mjeseci. Na svih osam gradilišta radi se sedam dana u sedmici, 24 sata dnevno – potcrtao je Voloder.

Jedinstven sistem

“Autoceste FBiH”, s kolegama iz “Autoputeva RS”, započele su pregovore s “Hrvatskim autocestama” o uspostavi jedinstvenog sistema naplate cestarina.

Očekuju da na ovaj način sistem bude efikasniji, a vrijeme čekanja na naplati skraćeno.

Ukupna vrijednost radova koji se trenutno izvode na Koridoru 5C iznosi više od dvije milijarde KM.

avaz.ba