NAPUKAO MOST POČITELJ: Ugrožen jedan od najkompleksnijih objekata na Koridoru 5C

Ugovor o izgradnji mosta Počitelj sa Kinezima i Azerbejdžancima je 2019. godine potpisao bivši direktor Autocesta Adnan Terzić.

Napukao je most Počitelj. Na jednom od spojeva najdužeg mosta na Koridoru Vc pojavilo se nekoliko pukotina, saznaje Istraga.ba.

Informaciju je potvrdio i direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Denis Lasić.

“Još nisam dobio zvaničan izvještaj. Čekamo da struka uradi svoj posao. Nadam se da će to biti moguće sanirati”, kazao je Lasić za Istraga.ba.

Ismet Hajduk, građevinski strručnjak koji bio je revident ovoj projekta.

“Nemojte mene pitati ništa. Ne mogu Vam ništa reći”, kazao je Hajduk.

No, fotografije koje je dobila Istraga.ba pokazuju da je na mjestu gdje su se pojavile pukotine postavljena skela koja dijelom pokriva razmjere štete na mostu.

Prema informacijama Istrage, pukotine su se pojavile na donjoj ploči između stubova S3 i S4. Most je pukao prije petnaestak dana prilikom naprezanja kablova. Na mjestu pukotine je postavljena krletka.

Podsjetimo, prije tačno 30 dana (6.jula 2023.), iz JP Autoceste je saopćeno da je završnim spajanjem rasponske konstrukcije u poljima 6 i 7 spojen je most Počitelj. Visinom od preko 100 metara i dužinom od skoro jedan kilometar, most Počitelj je jedan od najviših mostova u regionu što ga čini i jednim od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru 5c.

Prema zvaničnom saopćenju JP Autoceste, most Počitelj je projektovan kao kontinuirani prednapeti gredni most s glavnim rasponom od 147 m, promjenjivog sandučastog poprečnog presjeka i jedinstvenom konstrukcijom za oba kolovoza, te stubovima monolitno povezanim s rasponskom konstrukcijom koja se izvodi slobodno konzolnom gradnjom.

Ukupna količina materijala ugrađena u most je 38.000 m3 betona, 9.000 tona armature i 1.500 tona kablova za prednaprezanje, dok će u narednom periodu biti ugrađeno i 20.000 m2 asfalta i hidroizolacije.

Izvođač radova na mostu koji se nalazi nedaleko od naselja Počitelj po kojem je i dobio ime je konzorcij koji čine: Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).

Izgradnja mosta Počitelj, mosta kojim se premoštava magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889,53 eura bez PDV-a.

Prije pojavljivanja pukotina, bilo je planirano da most bude završen ove jeseni.

Ugovor o izgradnji mosta Počitelj sa Kinezima i Azerbejdžancima je 2019. godine potpisao bivši direktor Autocesta Adnan Terzić.

“Na ovoj dionici imamo most Počitelj koji je najreprezentativniji u smislu izgleda, veličine i same konstrukcije na cijelom koridoru, isključujući tunel Prenj, i nadam se da ćemo s izvođačima uspostaviti dinamiku koja će podrazumijevati hitan ulazak u posao, i u rokovima, i po kvaliteti završetak radova”, kazao je tada Adnan Terzić.

Slobodnabosna.ba