ZATVARA SE 40 BENZINSKIH PUMPI U BIH, GORIVO SE PUNO MANJE TOČI

Dugo toplo ljeto već naveliko grije bosanskohercegovačku zemlju. Situacija je uzavrela, ne samo zbog političke situacije u ovoj zemlji nego i zbog svega ostaloga što se događa u svijetu, a što se naveliko prelijeva na ovu zemlju.

Cijena goriva u prosjeku je 3,66 KM po litri te više ne možemo pričati o psihološkim granicama jer su sve odavno srušene. U nekim ranijim godinama 3 KM za litru goriva činile su nam se kao nemoguća misija, pa i kad smo dobili informaciju nakon početka rata da će cijena biti tolika, bili smo oprezni – možda je riječ o nekom zastrašivanju, ali bila je to istina, i to surova.

ZATVARA SE 40 BENZINSKIH PUMPI U BIH, GORIVO SE PUNO MANJE TOČI
ZATVARA SE 40 BENZINSKIH PUMPI U BIH, GORIVO SE PUNO MANJE TOČI

Sada nam slušati priče o cijeni goriva od 4 KM po litri postaje normalno i ko može tvrditi da će se na tome zaustaviti. Ovo su vremena kada praktički niko nema dobiti, osim države kojoj je svejedno jer ona svoj dio kolača uzima i ne misli stati.

Kako bismo saznali koliko je situacija ozbiljna, nazvali smo Tihomira Matoševića, direktora firme Tioil, vlasnika 40 benzinskih pumpi u BiH. Matošević je zahvalan sugovornik, imao je šta reći u boljim vremenima, a ima šta reći i u današnjim, teškim vremenima iako ovog puta nismo optimisti ni mi, a ni on, piše Večernji.ba.

“Vjerujte da ne znamo ni mi kako će ovo završiti. Situacija je teška, država je odredila marže, a nema prostora ni za povećanje plaća. Ljudi je sve manje. Ne znam što reći – priča nam Matošević i nabraja probleme s kojima se ovaj sektor susreće.

Više se ne može optuživati ni benzinske pumpe da namjerno dižu cijene jer je ovo sada već stvar globalnih događaja ili možda globalnih igara, gdje veliki igrači vuku konce, a BiH je jedna od onih zemalja kojima se uredno dostavlja račun. I svakog mjeseca vidimo da ga je sve teže izmiriti. I Matošević nam na svom primjeru objašnjava koliko je stanje teško.

“Sve teže možemo funkcionirati. Već na velikom broju objekata nadoknađujemo gubitke pomoću dobiti iz prethodnih godina. Evo, od naše 42 benzinske pumpe, sigurno ih 20 ima negativan rezultat zbog cjelokupne situacije – priča uspješni bh. privrednik o krizi s kojom se susreću i on i većina njegovih kolega.

Pitamo ga je li osjetno da se manje vozi uz ovakve cijene goriva te dobivamo potvrdan odgovor.

“Ljudi puno manje voze, manje troše. Financijski imate promet, ali omjer litara, ma nema ga pola, a financijski zato što je jedna litra gotovo 4 KM. Evo, prodate jednu tonu za 4 hiljade maraka, a nekad ste prodavali dvije tone za toliki iznos. Kad gledate financijski, novca ima, ali kad sagledate litarski, nema posla, toči se manje – priča nam Matošević.

Također, snažan je ovo uticaj i na poljoprivredu. Strojna obrada zemlje će u kombinaciji s preskupim materijalom postati neisplativa, a možemo reći kako je već došlo do toga ako urod imalo “zašteka”. Komentiramo i činjenicu da je počelo zatvaranje benzinskih pumpi u Hrvatskoj, da u BiH već ima oglasa da se manje pumpe prodaju ili iznajmljuju. Matošević ekskluzivno za Večernji list otkriva informaciju o zatvaranju benzinskih pumpi u RS-u, a nažalost, uskoro i u Federaciji.

“Nema mjesta optimizmu. Što se tiče našeg naftnog biznisa, to je katastrofa. Vidjet ćete šta će se još događati u BiH. Prema mojim saznanjima koja sam dobio jutros (jučer, nap. a.), u RS-u se zatvara 40 benzinskih pumpi, pa i u FBiH će se sigurno jako brzo sve te manje firme zatvoriti. Nemoguće je raditi. U jednom danu cijena zna skočiti za 15 feninga – priča nam Matošević.

CRNA-HRONIKA.INFO