Glasnogovornica firme objasnila je za “Business Insider” da je “H&M” na ovaj korak prisiljen zbog održanja konkurentnosti u situaciji kad se mora nositi s krizom, kao i kako bi zadržao izglede za daljnji razvoj i za zadržavanje stabilnosti preostalih radnih mjesta.
Zbog krize prouzrokovane epidemijom Covida-19, “H&M” (“Hennes & Mauritz”) u Njemačkoj namjerava smanjiti broj radnika. Firma navodi da to planira provesti društveno odgovorno, ali mediji i sindikati u toj zemlji tvrde nešto drugačije.
Glasnogovornica firme objasnila je za “Business Insider” da je “H&M” na ovaj korak prisiljen zbog održanja konkurentnosti u situaciji kad se mora nositi s krizom, kao i kako bi zadržao izglede za daljnji razvoj i za zadržavanje stabilnosti preostalih radnih mjesta.
“Zbog toga ‘H&M Deutschland’ mora donijeti teške, ali neophodne odluke”, prenio je “Business Insider” njene riječi.
“’H&M Deutschland’ trenutno pregovara s odgovornim odborima za suodlučivanje o ukidanju 800 radnih mjesta u trgovinama “H&M-a”, što odgovara oko 5 posto svih kolega u “H&M-u” u Njemačkoj.”
Mediji prenose da se predviđena brojka otpuštanja namjerava doseći na dobrovoljnoj osnovi.
“Ako broj dobrovoljaca u ovom programu bude nedovoljan, donijet će se odluka o socijalnoj selekciji”, najavila je firma.
Mediji u Njemačkoj, međutim, prenose pisanje “Business Insidera” da je uprava firme predstavila radničkom vijeću program u kojem se kao “predestinirana grupa za otpuštanja” navode radnici koji su na roditeljskom dopustu, odnosno oni koji nisu kadri preuzimati udarne termine, poput rada subotom.
Oni se, po zakonima u Njemačkoj, ne mogu otpustiti tokom roditeljskog dopusta, ali mogu kao tehnološki višak po povratku s njega.
Cosimo-Damiano Quinto iz sindikalne organizacije “Verdi” za maloprodaju iznio je za “Business Insider” teške optužbe na račun vodstva firme i dodao:
“Ustavni zakon nedvojbeno kaže: Svaka majka ima pravo na zaštitu i brigu u zajednici. Vlasništvo stoga obvezuje firme poput ‘H&M-a’ da ženama na roditeljskom dopustu i zaposlenim majkama omoguće porodično radno vrijeme, umjesto da njihovu dvostruku opterećenost iskorištavaju kao slabost i pokušavaju ih izbaciti na ulicu.”
Mediji navode da su firme poput “H&M-a” u krizi usljed pandemije pretrpjele ozbiljne gubitke, konkretno “H&M” čak 18 posto manje neto prihoda u novembru 2020. u odnosu na decembar 2019.
slobodna-bosna