Vlasnik poznatog lanca supermarketa “Lidl” Dieter Schwarz, kako smo objavili prije nekoliko dana, i dalje je najbogatiji Nijemac. Ovaj 80-ogodišnji osnivač “Lidla” i “Kauflanda” ima imovinu u vrijednosti od 41,8 milijardi eura.
Ono što je interesnatno za ovog milijardera je da navodno živi skromnim životom, i da strogo čuva svoju privatnost. Stoga su njegova pojavljivanja u javnosti ekstremno rijetka, ali svjedoci kažu da često voli prošetati gradom bez velike pompe I popiti kafu s običim ljudima.
Dieter Schwarz navodno sjedi u kancelariji s sasvim običnim namještajem.
Pobjednički model
Schwarz Gruppe, privatna porodična firma, trenutno je najveći diskonter i trgovac u Evropi i jedan od najvećih trgovaca na malo u svijetu po prihodima.
Najpoznatiji konkurent Lidla je njemački Aldi, zapravo najstariji diskonter.
Lidlov model je pobjednički jer su supermarket s popustom, diskont su s jeftinom robom s niskim cijenama, imaju ograničen asortiman, često s ciljanom ponudom vlastitih marki proizvoda koji su jeftiniji od poznatih brendova.
Upravo je taj model pokazao svoju učinkovitost na brojnim tržištima i u snažnom, ponekad nevjerovatnom rastu.
Lidl je jako napredovao jer su se izmijenili kupci koje više nije sram kupovati u diskontu. Lidl se, naime, nekada percipirao kao “trgovina za siromašne”.
Otkupio ime Lidl od očevog partnera
Dieterov otac, Jozef Schwarz je s partnerom 1930. godine osnovao firmu “Schwarz&Lidl” za trgovinu južnim voćem.
Dieter se školovao za trgovinu, uglavnom u kompaniji svoga oca, od koga je firmu i naslijedio, a neko vrijeme se usavršavao u Americi.
Koncept mreže diskont trgovina razvio je upravo Dieter pošto je 1973. godine ušao u firmu, i to po ugledu na konkurentski Aldi. Te je godine osnovao i svoju prvu diskont radnju u Ludvigshafenu na Rajni. Firmu je od oca preuzeo 1977.
Zanimljivo je da je pravo na ime Lidl otkupio je od očevog partnera profesora Ludwiga Lidla i tako razriješio pravne nezgode s očevim partnerom.
Ime Schwarz nije bilo zgodno da se da mreži trgovina, jer je suviše direktno asociralo na Schwarzmarkt odnosno crno tržište.
Pravo na ime Lidl navodno je otkupio za 1.000 maraka.
Hijerarhija upravljanja vrlo je jednostavna: Dieter Schwarz preko svoje firme, koja ima 0,1 posto vlasništva Lidla, ima sto posto prava odlučivanja u koncernu.
Svih 99,9 posto ostalog vlasništva je u fondaciji – kojoj je opet na čelu Dieter Schwarz. Upravljanje kompanijom prenio je na Fondaciju Dietera Schwarza, što je potez kojim se omogućava nasljeđivanje firme bez poreza.
Kancelarija s običnim namještajem
Dieter Schwarz navodno sjedi u kancelariji s običnim namještajem, naslijeđenim od oca. On je otac dvoje djece koji u jako rijetkim slučajevima istupa u javnosti. Toliko je tajnovit da postoji tek nekoliko njegovih fotografija. Rođen je i živi u Heilbronnu, gradu sa 100.000 stanovnika. Poznat je po lokalnim ulaganjima u obrazovanje, nauku i istraživanja.
Među narodom, Schwarz je osoba koja se izuzetno poštuje. Zbog toga što se malo o njemu zna, o vlasniku Lidla kruže svakakve priče. Jedna od njih kaže da često voli otići u grad na kafu među “običan svijet”.
On u tolikoj mjeri izbjegava javnost da je odbio primiti nagradu savezne pokrajine Baden Würtenberg za ekonomski doprinos jer bi tamo bile kamere. No, čini se, njegov izgled može iznenaditi. Jedan bankar je izjavio da je prvo mislio da razgovara s mušterijom Lidla, a ne s multimilijarderom.
J. Polimac
biznisinfo